Het marketinglandschap is in de loop der jaren erg veranderd. Tegenwoordig wordt de aandacht van medewerkers en consumenten steeds meer getrokken door visuele prikkels. Als bedrijf is het slim om te investeren in animaties; zo val je goed op en trek je de juiste aandacht naar je toe. In dit artikel belichten we de voordelen van deze vorm van content creatie voor jouw bedrijf.
Helder en duidelijk informatie overbrengen
Een groot voordeel van animatie is dat het je de mogelijkheid biedt om je boodschap helder en duidelijk over te brengen. Zoals in de inleiding benoemd is, wordt de aandacht van mensen tegenwoordig beter getrokken als er visuele prikkels zijn. Dit heeft alles te maken met de ontwikkeling van de technologie en de opkomst van het internet en social media.
Een video biedt je de mogelijkheid om complexe informatie samen te vatten en in beelden uit te leggen. Niet alleen zorgt dit ervoor dat je publiek zijn aandacht er beter bij kan houden, de informatie wordt ook nog eens beter begrepen en onthouden. Het is van belang dat de video niet te lang duurt, want ook dan verliezen mensen hun aandacht. Een animatievideo laten maken die de kern van de boodschap weergeeft is essentieel om de informatie helder over te brengen. Onderschat daarom de kracht van een korte video niet.
Emotionele betrokkenheid
Video heeft de kracht om emoties op te roepen bij je publiek. Dat helpt je om een boodschap over te brengen of mensen te stimuleren een product of dienst bij je te kopen. Een helder verhaal speelt in op wensen, behoeften en ‘de pijn’ van een klant. Dit heeft tot gevolg dat de klant geraakt wordt en jou gaat vertrouwen; ze begrijpen dat jij hun probleem op kunt lossen.
Video heeft de mogelijkheid om beeld en geluid samen te brengen, wat bij veel mensen direct emoties oproept. Door hierop in te spelen kun je niet alleen meer klanten aantrekken, mensen herinneren zich jouw brand ook een stuk beter.
Creatieve vrijheid
De creatieve mogelijkheden zijn bij een animatievideo eindeloos. In tegenstelling tot traditionele video’s, ben je niet gebonden aan de beperkingen van de echte wereld. Zo kun je jouw boodschap overbrengen door middelen van 3D-elementen, muziek of een voice over. Een animatievideo biedt een bedrijf de kans om zich volledig te onderscheiden van concurrenten en op maat gemaakte content te creëren die perfect aansluit bij het merk en de doelgroep.
Zo zie je maar dat animatie een goede manier is om je marketing vorm te geven. Het helpt je gegarandeerd om nieuwe klanten aan te trekken, je bedrijfsnaam bekend te maken en om je boodschap helder over te brengen.